X
  GO
Ihre Mediensuche
Suche
Zweigstelle
Medienart


1 von 68
When media goes to war
hegemonic discourse, public opinion, and the limits of dissent
VerfasserIn: DiMaggio, Anthony
Verfasserangabe: by Anthony DiMaggio
Jahr: 2009
Verlag: New York, NY, Monthly Review Press
Mediengruppe: Buch
verfügbar (wo?)verfügbar (wo?)
Exemplare
 ZweigstelleStandorteStatusFristVorbestellungen
 Vorbestellen Zweigstelle: 07., Urban-Loritz-Pl. 2a Standorte: GM.M DiMa / College 3b - Englisch Status: Verfügbar Frist: Vorbestellungen: 0
Inhalt
In this fresh and provocative book, Anthony DiMaggio uses the war in Iraq and the United States confrontations with Iran as his touchstones to probe the sometimes fine line between news and propaganda. Using Antonio Gramsci's concept of hegemony and drawing upon the seminal works of Noam Chomsky, Edward Herman, and Robert McChesney, DiMaggio combines a rigorousempirical analysis and clear, lucid prose to enlighten readers about issues essential to the struggle for a critical media and a functioning democracy. If, as DiMaggio shows, our newspapers and television news programs play a decisive role in determining what we think, and if, as he demonstrates convincingly, what the media give us is largely propaganda that supports an oppressive and undemocratic status quo, then it is incumbent upon us to make sure that they are responsive to the majority and not just the powerful and privileged few.
Details
VerfasserIn: DiMaggio, Anthony
VerfasserInnenangabe: by Anthony DiMaggio
Jahr: 2009
Verlag: New York, NY, Monthly Review Press
Systematik: GM.M, FS.E
Interessenkreis: Sprache: Englisch
ISBN: 978-1-583-67200-6
2. ISBN: 978-1-583-67199-3
Beschreibung: 384 S. : graph. Darst.
Schlagwörter: Berichterstattung, Geschichte 2003-2009, Irakkrieg, Massenmedien, Propaganda, USA, Außenpolitik, Geschichte 2002-2009, Iran, Informationspolitik, Krieg, Terrorismus, Amerikaner, Beeinflussung, Massenkommunikation, Diplomatie, Internationale Politik, Sicherheitspolitik, Bewaffneter Konflikt, Kriegführung, Iran <Altertum> , Amerika (USA), EEUU (Abkürzung), Estados Unidos de America, Etats Unis, Etats-Unis, Massenkommunikationsmittel, Massenmedium, Meiguo, Nordamerika <USA>, US (Abkürzung), United States, United States of America, Vereinigte Staaten, Vereinigte Staaten von Nordamerika, Auswärtige Angelegenheiten, Auswärtige Politik, Gouvernement Impérial de l'Iran, IR Iran, Imperial Government of Iran, Islamic Republic, Islamic Republic of Iran, Islamische Republik, Islamische Republik Iran, Perse, Persia, Persien, République islamique d'Iran, Kriege, Desinformation, Medien, Psychologische Kriegführung, Rundfunk, Sportberichterstattung, USA. Marine. Sea, Air, Land Teams, Gleichgewichtspolitik, Politik, Falkland-Konflikt, Finnisch-sowjetischer Winterkrieg
Sprache: eng
Fußnote: Text engl.
Mediengruppe: Buch