Cover von Understanding media wird in neuem Tab geöffnet

Understanding media

the extensions of man
Verfasser*in: Suche nach Verfasser*in McLuhan, Marshall
Verfasser*innenangabe: Marshall McLuhan
Jahr: 2004
Verlag: London [u.a.], Routledge
Mediengruppe: Buch
nicht verfügbar

Exemplare

AktionZweigstelleStandorteStatusFristVorbestellungen
Vorbestellen Zweigstelle: 07., Urban-Loritz-Pl. 2a Standorte: GM.M MacL / College 3b - Englisch / Regal 312 Status: Entliehen Frist: 03.12.2024 Vorbestellungen: 0

Inhalt

When Marshall McLuhan first coined the phrases "global village" and "the medium is the message" in 1964, no-one could have predicted today's information-dependent planet. No-one, that is, except for a handful of science fiction writers and Marshall McLuhan. Understanding Media was written twenty years before the PC revolution and thirty years before the rise of the Internet. Yet McLuhan's insights into our engagement with a variety of media led to a complete rethinking of our entire society. He believed that the message of electronic media foretold the end of humanity as it was known. In 1964, this looked like the paranoid babblings of a madman. In our twenty-first century digital world, the madman looks quite sane. Understanding Media: the most important book ever written on communication. Ignore its message at your peril.

Details

Verfasser*in: Suche nach Verfasser*in McLuhan, Marshall
Verfasser*innenangabe: Marshall McLuhan
Jahr: 2004
Verlag: London [u.a.], Routledge
opens in new tab
Systematik: Suche nach dieser Systematik GM.M, FS.E
Interessenkreis: Suche nach diesem Interessenskreis Englisch [Sprache]
ISBN: 0-415-25549-X
2. ISBN: 0-415-25397-7
Beschreibung: 1. publ. in Routledge Classics, repr., VI, 392 S.
Schlagwörter: Massenmedien, Kommunikation, Technisches Zeitalter, Informationsprozess
Suche nach dieser Beteiligten Person
Sprache: Englisch
Fußnote: Text engl. - Includes bibliographical references
Mediengruppe: Buch